pühapäev, 1. aprill 2007

Vallutame tipu

Käisime ujumas oma hotelli lähedal asuvas rannas, kuhu tuli laskuda piki orgu. Rannast leidsime pisukese hipi- ja nudistide koloonia, kuid meie neid ei seganud ja nemad meid ka mitte.
Siis sõitsime mööda rannaäärset teed Puerto Rico ja San Augustini kaudu. Oli pühapäev, palju autosid liikvel ja lisaks veel rattavõistlused. Vecindariost keerasime Santa Lucia poole.
Ka sellel väiksel teel oli palju autosid, hiljem selgus, et nad kõik suundusid piknikupaikadesse, mis asetsesid jahedates kanaari männi metsades.
Me tahtsime minna saare kõrguselt teise tipu Roque Nublo (1817 m) peale.
Saare olulisem tipp ja sümbol Roque Nublo ehk Udumägi kõrgub taeva taustal hiiglasliku raidkujuna
Ilmaga vedas meil tohutult, sest tavaliselt seal esinevat udu sel päeval polnudki.
Parkisime auto parkimisplatsile ja läksime tippu. Umbes poole tunniga jõudsime mööda suhteliselt järsku rada üles. Õudne elamus, et vastu tulid meile kiirabiarstid, kes kandsid ettevaatlikult alla kanderaami, milles vanem meesterahvas. M arvas, et ta oli surnud aga ma ei usu - siis nad poleks nii ettevaatlikult tulnud. Ilmselt ütles mehel süda üles.
Kaunite vaadete lummuses unustasime selle vahejuhtumi ruttu. Isegi naabersaare Tenerife kõrgeim tipp Teide paistis ära.

Järgmisena võtsime läbi udude (üleminek kõrbelisest lõunaosast niiskesse põhja) suuna saare kõige kõrgemale tipule: Pico de las Nievesile (1949 m). Sinna viis autotee peaaegu et tippu välja.
Nieveselt paistis ka Roque Nublo kenasti kätte.
Edasi suundusime Cruz de Tejedasse. Tegemist on üliasustatud oruga.
Cruz te Tejedas astusime sisse ühte söögikohta eesmärgiga juua kohvi, kuid tänu mõnusale õhkkonnale jäime sinna sööma. Ülimaitsev kohalik toit!
Edasi mööda teed GC210 Artenara poole. Vaat see oli kõige järsem org ja kõige kurvilisem kant sel saarel. Mul oli ikka tõelisi raskusi, et see hea toit ikka enda sees hoida.
Lambad Artenara lähedal.
Barranco de Aldesi orgu soovitan kõigile teravate elamuste otsijatele. Tee oli nii kitsas, et kaks autot teineteisest hästi mööda ei mahtunud. Õnneks oli sealkandis autode poolest ka suhteliselt vaikne.
Jõudsime välja Moganisse ja sealt saime GC200 mööda kenasti oma hotelli tagasi. Hakkas juba hämarduma.