reede, 30. märts 2007

Kaktuste päev

Teine päev autoga. Otsustasime, et seekord me läheme kohe hommikul ujuma, enne kui mägedesse sukeldume. Võtsime suuna sadamalinnakesele Puerto de Moganile. Parkimiskohta otsides tiirutasime mitu korda linna läbi ja lõpuks pidime jälle maa-alusesse parklasse suunduma. Parkimise hinnad taolistes parklates on natuke üle ühe euri esimene tund ja natuke alla ühe iga järgnev. Parkimise eest tasumine on automaadis. Lihtne.
Seal sai siis ujutud ja snorgeldatud. Vette läksime ühe muuli pealt. Sealt oli ka hea vaade jahisadamale ja laevaliiklusele. Turismus möllas: päev jahiga merel, klaasist põhjaga paadid jne. Kaua me seal ei olnud, vaid sõitsime edasi Mogani poole.
See kant olevat tuntud oma papaiakasvatuse poolest. Mitmes kohas pakuti ka värskeltpressitud papaiamahla (3 euri) ja pean ausalt ütlema, et ma armusin sellesse vilja kohe ära.
Tema välimus on mind siiani pigem hirmutanud, aga nüüd hakkan ka kodus poodidest huviga vaatama, et kas seda vilja siin leidub. Imehea! Sõime oma reisi jooksul veel 2 papaiat ära.
Teele jäid värvilised kaljud kohas nimega Azulejos. Rohekas värv olevat Lonely Planeti andmetel tekkinud hallitusest! Lubage naerda! Aga kenad olid nad igatahes.
Mõnes kohas olid kanaari palmide vilus majade varemed, romantiline ja natuke kurb, et nad seal niiviisi maha jäetud on.
Muide, kanaari palm on datlipalmi metsik sugulane. M ärgitas mind neid vilju maitsma ja olidki datli maitsega. Pärast lugesin kohapealt ostetud Kanaari floora raamatust, et neid vilju söövad vaid linnud, hiired ja notsud! Saarele olevat sisse toodud ka kultuur-datlipalme ja need andvat kohalikega ristudes hübriidseid variante.
See palm võib kasvada kuni 12-meetriseks ja näeb välja väga muljetavaldav.
Üks äraeksinud banaan. Muidu on banaanid kõik korralikult paigutatud kasvuhoonetesse. Banaaniistandusi oli Gran Canarial muidu vähem näha, kui Tenerifel. Gran Canarial kasvatatakse rohkem tomatit, juhul kui nad üldse viitsivad enam põllumajandusega tegeleda.
Tocodamani lähedal asub suur kaktusepark ja selle külastamine oli meil kavas. Sissepääs 6 euri (per kärss). Seal oli kaktuseid kogu maailmast ja vaatamist palju. Ilm oli ka mõnusalt päikeseline ning sisalikud liikvel.
Tegime seal ka pisikese lõuna, süües kanaari rahvustoitu papas arrugadas - koorega merevees keedetud värsked kartulid, koos erinevate kastmetega.
Ringi kolades sattusime kasvuhoonesse, kus kaktuseid kasvatatakse suveniirideks. Lennujaama poest võis neid näiteks kenasti pakituna umbes kümne euri eest kaasa osta. Kasvuhoonetes uitasid vabalt ringi paabulinnud, neile ilmselt meeldis sealne natuke jahedam ja niiskem kliima. Kaktuseid kasvatati ka põldudel, reas, nagu meil kapsaid. Kummaline vaatepilt.
Pargist lahkudes anti meile kingituseks kaasa kummalegi Aloe Vera taim. Tõime need ilusasti koju Eestisse.
Pargis läks meil hiiglama palju aega. Edasi sõitsime läbi San Nicolas de Tolentino Puerto Aldea randa ujuma. Mõnus, mustade laavakividega rand. Ainult et vetteminekuks oleks seal ujumissusse vaja. Edasi kulgesime piki vapustavate vaadetega teed Agaetesse, kus peab vaatama looduseimet nimega Jumala sõrm - Dedo de Dios. Agaetes on suur sadam, kust lähevad praamid Tenerifele.
Päev hakkas otsa saama ja niisiis sõitsime õkvalt läbi Galdari (käisime põgusalt sees Cueva Pintada arheoloogiamuuseumis aga piletit ostma ei hakanud, vaatasime ainult filmi ära) ja pealinna Las Palmase piki kiirteed oma ajutisesse koju tagasi. Tegelikult tegime sel päeval saarele ringi peale.

Anonymous Anonüümne ütles ...

Eestis müüdavad papaiad ei ole üldse võrreldavad. Väikesed, kuivad ja plastmassi maitsega.